همشهری آنلاین: کار اجرای راه آهن غرب کشور در محدوده شهرستان نهاوند روز سه شنبه در آیینی با حضور وزیر راه و ترابری شروع شد

به گزارش ایرنا، وزیر راه و ترابری در این آیین از راه آهن نهاوند به عنوان حلقه مفقوده خط آهن غرب کشور نام برد و افزود:آغاز کار اجرای راه آهن نهاوند به منزله تکمیل روند اجرا در همه قطعه ها و قسمت های راه آهن غرب کشور از تهران تا کرمانشاه و مرز خسروی است.

حمید بهبهانی خاطر نشان کرد: با آغاز عملیات اجرای راه آهن غرب کشور در چهار قطعه اراک – ملایر – نهاوند – کنگاور و کرمانشاه به مناقصه گذاشته شده است.

وزیر راه و ترابری طول قطعه خط آهن نهاوند را 90 کیلومتر از انتهای محدوده شهرستان ملایر تا آغاز محدوده استان کرمانشاه عنوان و ابراز امیدواری کرد: این طرح به عنوان حلقه تکمیلی راه آهن غرب کشور تکمیل تا پایان سال 90 به بهره برداری برسد.

وی اعتبار مصوب امسال این طرح را یک هزار میلیارد ریال در سال جاری عنوان کرد.

دکتر بهبهانی اظهار داشت: از مهمترین اولویت های کاری وی از ابتدای فعالیت در وزارت راه و ترابری توسعه شبکه ریلی و راه آهن کشور بوده است.

وی همچنین گفت: نقش شبکه ریلی در روند توسعه و تامین زیرساخت های ارتباطی کشور و تامین زیر ساخت های ارتباطی کشور تعیین کننده است.

وزیر راه و ترابری همچنین افزود : دومین اولویت در برنامه های کاری وی در وزارت راه و ترابری تکمیل طرح های نیمه تمام بوده که دراین خصوص بسیاری از طرح هایی که سال ها نیمه کاره رها شده بودند مانند ساخت پل شهید کلانتری روی دریاچه ارومیه بعد از 28 سال انجام گرفت.

این عضو دولت دهم سومین اولویت کاری این وزارتخانه را اجرای عدالت در حوزه راه عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت تامین راه های روستایی به عنوان شرط تحقق عدالت در این حوزه افزود: به این منظور در این وزارتخانه، معاونت راه روستایی با ماموریت پیگیری مستقیم اجرا و بهسازی راه های روستایی راه اندازی و فعال شد.

وزیر راه و ترابری گفت: با این روند تاکنون 130 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ایجاد ، بهسازی و اجرا شده است .

وی گفت : همه روستاهای بالای 100خانوار از نعمت آسفالت برخوردار شده و در سال جاری روستاهای بالای 50 خانوار نیز دارای جاده های آسفالته روستایی می شوند .

وزیر راه و ترابری در ادامه به برگزاری جشنواره مهندسان مشاور و پیمانکاران تا چهار ماه آینده خبر داد.

وی مهندسان مشاور و پیمانکاران را سربازان سازندگی نامید و گفت: در این جشنواره کارهای برتر مشاوران در نمایشگاه ارائه و سه نفر از مشاوران پیشکسوت ، سه مشاور میانسال ، سه نفر مشاور جوان و سه نفر از مدیران کل استان ها معرفی و تقدیر می شوند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ایجاد زیر ساخت های ارتباطی از طریق گسترش شبکه های حمل و نقل شرط ضروری توسعه و عمران مناطق مختلف است.

مهدی سنایی افزود: کار اجرای راه آهن غرب کشور در محدوده نهاوند با وجود اهمیت و ضرورت آن سال ها راکد مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته و توجه وزیر راه و ترابری سرانجام این طرح شاخص در دولت دهم وارد مرحله اجرا شد.

وی ایجاد و گسترش راه ها ارتباطی را زیر بنای توسعه شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان نهاوند به لحاظ ترانزیتی ، گردشگری و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است که با بهره برداری از راه آهن غرب کشور زمینه تحقق و فعلیت آنها فراهم می شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری روند اجرای این طرح ها ابراز امیدواری کرد : با توجه رهنمود نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر همت مضاعف و کار مضاعف و حمایت وزیر راه و ترابری انتظار می رود که راه آهن غرب کشور در نهاوند تا سال 90 به بهره برداری برسد.
 
نماینده نهاوند از دیگر برنامه های انجام شده جهت توسعه ارتباطات راه چهار خطه شدن جاده نهاوند- بروجرد و نهاوند- کرمانشاه عنوان کرد.
وی افزود: کار اجرای بهسازی و چهار خطه کردن این محور که نهاوند را به استان های غربی و مرزی متصل می کند از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 14 کیلومتر آن اجرا شده است.
 
معاون عمرانی استانداری همدان نیز دراین آیین از توسعه شبکه های ارتباطی همدان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت های نهم ودهم یاد کرد.

سید حسن موسوی اظهار داشت: گسترش شبکه راه های اصلی، آزاد راه ها، راه های روستایی و پیشرفت خط آهن ملایر و اینک آغاز عملیات اجرایی راه آهن نهاوند بیانگر عزم دولت برای توجه به زیرساخت های توسعه مناطق مختلف کشوراست.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرای طرح های راهسازی استان به ویژه باند جنوبی آزاد راه همدان - تهران ، خط آهن ملایر - اراک و تکمیل آن در سال جاری و چهار بانده کردن محورهای نهاوند - بروجرد و نهاوند -کنگاور شد.

آیین نمادین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی خط آهن نهاوند با حضور وزیر راه و ترابری، نماینده مردم نهاوند در مجلس، معاون عمرانی استانداری همدان ، جمعی از مسوولان استان و شماری از معاونان و مدیران این وزارتخانه در 20 کیلومتری راه نهاوند - کرمانشاه در منطقه کهریزان این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 106094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز